Перегляди сторінки за останній тиждень

Курс "Розвиток інтелектуального капіталу коледжу". Україна

СУПРОВІД НАВЧАЛЬНОГО ПОРТФОЛІО ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

удк 377.091.64:004                                  

СУПРОВІД НАВЧАЛЬНОГО ПОРТФОЛІО ДЛЯ  ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

Олександр Гуменний,

                                                           кандидат педагогічних наук,

старший науковий співробітник лабораторії електронних навчальних ресурсів, Інститут професійної освіти НАПН України, м. Київ. https://orcid.org/0000-0001-6596-3551

Анотація. Проаналізовано основні переваги використання чат-ботів telegram для реалізації навчального портфоліо майбутніх фахівців з метою формування їхньої освітньої траєкторії. Звернено увагу на доцільність використання активних методологій, а саме: кооперативне навчання та перевернутий клас у Telegram з використанням мови програмування Python для покращення якості викладання за допомогою «клікерів» (систем реагування в класі) та електронного портфоліо в навчальних середовищах. Зазначено, чому використання навчального портфоліо  має сенс з дидактичної мета – перспективи підготовки майбутніх кваліфікованих фахівців.

Ключові слова: навчальне портфоліо, штучний інтелект, чат-бот, telegram.

SUPPORT OF THE EDUCATIONAL PORTFOLIO FOR THE FORMATION OF THE INDIVIDUAL EDUCATIONAL TRAJECTURE OF FUTURE SPECIALISTS

Oleksandr Humennyi,

 Candidate of Pedagogical Sciences, senior researcher of the laboratory of electronic educational resources, Institute of Professional Education of the National Academy of Sciences of Ukraine, Kyiv.

Abstract. The main advantages of using Telegram chatbots for the implementation of the educational portfolio of future specialists with the aim of forming their educational trajectory have been analyzed. Attention is drawn to the feasibility of using active methodologies: cooperative learning and the flipped classroom in Telegram using the Python programming language to improve the quality of teaching with the help of "clickers" (classroom response systems) and electronic portfolios in educational environments. It is indicated why the use of an educational portfolio makes sense from the didactic meta perspective of training future qualified specialists.

Keywords: educational portfolio, artificial intelligence, chatbot, telegram.

Перехід від соціальних медіа до програм обміну повідомленнями/чату відбувся наприкінці 2014 року, і розрив зростає – чат є головним екраном для більшості молодих людей. У багатьох випадках, якщо підглянути на екран гаджета студента, то ви, швидше за все, побачите екран «чату», ніж веб-сайт. Наше завдання полягає в тому, щоб  відтворювати природну онлайн-поведінку учнів використанняч чат-ботів у навчальній роботі. Цю позицію Дональда Кларка, генерального директора навчальної компанії WildFire зі штучного інтелекту ми намагаємося реалізувати у своїх дослідженнях.

 



Рис.1. Дональд Кларк, генеральний директор

навчальної компанії WildFire зі штучного інтелекту

 

Через що доцільно закладам професійної освіти використовувати телеграму як засіб інформування в навчанні. Використання бота Telegram полегшує студентам завантажувати цифрові документи на платформу електронного портфоліо. Більше того, використання архітектури Microservice значно зменшує завантаження сервера при одночасній роботі користувачів.


Рис.2. Tитульна сторінка сайту Telegram

 Сама телеграма, як зашифрована програма чату, є безпечною та швидкою, що  зручно використовується  мобільними засобами зв’язку, та стаціонарними комп‘ютерами. Телеграм-боти можуть бути використані як спосіб підготовки навичок програмування та реалізації творчих ідей для розробників нових ботів.

Освіта 4.0 базується на основних тенденціях інновацій та змін, що зосереджується на таких навичках 21 століття, самоорієнтація, самооцінка та командна робота. Оскільки в Україні практично всі студенти закладів професійної освіти мають смартфони, потрібно враховувати корисність інтерактивних систем спілкування, та переваг телеграм.

Головною метою наших розробок є покращення якості викладання за допомогою «клікерів» (систем реагування в класі) та електронного портфоліо в навчальних середовищах, які використовують активні методології, такі як кооперативне навчання та перевернутий клас у Telegram використовуючи мову програмування Python.

Чат-бот (англ. chatbot) − комп’ютерна програма, розроблена на основі нейромереж та технологій машинного навчання, яка веде розмову за допомогою слухових або текстових методів.

Telegram Bot - це бот або робот, який має функції AI (штучний інтелект) і запрограмований для виконання інструкцій, наданих користувачем[1]. Чат-боти використовують для досягнення визначеної мети. Чат-боти поступово витісняють звичайний комунікативний маркетинг, а також здатні значно допомогти у навчанні.

Кооперативне навчання – це активна методологія, коли студенти працюють у групах, де позитивна взаємозалежність та індивідуальна відповідальність є основними. Перевернута класна кімната – це методологія, що входить до сфери змішаного навчання, яка поєднує процеси викладання та навчання віч-на-віч із онлайн-завданнями та діяльністю.

Клікери (Kahoot!) створюють умови студентам брати участь у тестах і відповідати на запитання швидким і надійним способом, одночасно записуючи відповіді студента.

Електронне портфоліо[2] – електронна колекція, що складається з самостійно зібраних доказів, що демонструють знання, навички та вміння студентів, включаючи артефакти, створені ними, у кількох медіа-формах, які демонструють як продукти, так і процеси навчання. e-Portfolios є відмінними інструментами для полегшення роздумів студентів про власне навчання, а також для обслуговування різноманітних цілей в оцінюванні (включаючи врахування результатів попереднього навчання) в рамках академічного курсу або програми.


Рис.3. Електронне портфоліо в Telegram

На очному занятті кооперативні групи з 3 або 4 студентів одного профілю (математика, біологія, історія, література тощо) збираються, щоб обговорити роботу, виконану за межами аудиторії, і з’ясувати сумніви. Згодом проводяться різні формальні та неформальні види спільної роботи, щоб опрацювати як специфічні, так і наскрізні компетенції предмета. У цих заходах використовувалися різні стратегії, такі як методологія головоломки, дослідницькі групи та навчання однолітків. Після кожної дії клікери використовуються для відповідей на анкети та тести, пов’язані з діяльністю. Система інтерактивного опитування (клікери), що дозволяє аналізувати рівень сприйняття і розуміння навчальних матеріалів кожним студентом, що перебуває в аудиторії, а також проводити проміжні і підсумкові контрольні роботи.

За стандартною схемою робота з системами інтерактивного опитування організовується таким чином: до комп'ютера підключають приймач сигналів і мультимедійний проектор, встановлюється спеціальне програмне забезпечення, студентам роздаються бездротові пульти для надання відповіді на питання викладача. В ході заняття викладач ставить запитання, а студенти відповідають на них простим натисканням на кнопки пульта. Результати опитування зберігаються і відображаються в режимі реального часу на екрані. Використання цього технологічного рішення в процесі навчання може мати кілька напрямів. Серед них - проведення опитування на розуміння змісту досліджуваного матеріалу, організація різних форм контролю знань, проведення інтерактивного опитування для виявлення залишкових знань з певної теми, дисципліни тощо. Клікери забезпечуютьдодаткову цінність у порівнянні з деякими активними методами навчання, такими як обговорення в аудиторії. У звичайній ситуації обговорення в аудиторії тільки один або два учні мають можливість відповісти на запитання. Навіть якщо відповідь правильна, викладач не має можливості оцінити, чи мають інші студенти правильну відповідь. Невпевнений студент у правильній відповіді, може не захотіти публічно ризикувати висвітлити свою відпровідь. Однією з найкращих особливостей SRS є те, що вона дозволяє студентам надавати свій внесок, не боячись публічного приниження та не хвилюючись про те, що в дискусії будуть домінувати більш гучні студенти. Навіть у невеликих класах багато студентів неохоче відповідають на запитання викладачів; анонімність відповіді за допомогою клікера гарантує майже або повну участь. 

Ми врахували озвучені переваги використання клікерів і пропонуємо  задіювати замість такого апаратного обладнання програму Telegram.

Студенти використовують програму Telegram, яку вони мають встановити на своїх мобільних телефонах, щоб заповнити ці анкети та тести. Перевага використання Telegram полягає в тому, що він сприяє більш динамічному особистому заняттю, оскільки не потрібно використовувати комп’ютери.

          У нашому досліджені  ми робимо акцент на створення в Telegram навчального портфоліо студента з інтеграцією  клікера, використовуючи мову програмування Python.



Рис.4.
Фрагмент коду портфоліо в Python

 Чому використання навчального портфоліо  має сенс з дидактичної мета-перспективи підготовки майбутніх кваліфікованих фахівців:

1.             Портфоліо як форма метакогнітивної самооцінки учнів.

2.             Робота з портфоліо як рефлексивне навчання: рефлексивна практика як засіб і засіб для (само)оцінювання та (іншого) оцінювання навчання: спонукання думати про результативність та ефективність дій.

3.             Робота з портфоліо як компетентнісно-орієнтоване навчання: активне, орієнтоване на дії та проблемне оброблення знань у центрі навчання.

4.             Портфоліо як продуктоорієнтоване навчання.

5.             Портфоліо як процесно-орієнтоване навчання: шляхи навчання, зростання, розвиток.

6.             Альтернативна культура оцінювання: активна роль студентів як активних виконавців компетентності замість реактивних перевіряючих оцінювачів.

7.             Під час роботи з портфоліо студенти вчаться презентувати результати своєї роботи, оцінювати та критикувати себе, оцінювати свій прогрес у навчанні та ставити нові цілі. Робота з портфоліо створює сприятливі умови для їхньої самостійної роботи. У роботі над портфоліо є змога розвивати та робити видимими компетенції шляхом задавати запитання та відповідати на них, контролювати тривалий робочий процес або проводити спеціальні дослідження. Студенти отримують відгуки та визнання своєї роботи. 

8.             Портфоліо студента - це компіляція навчальної роботи та інших форм навчальних доказів, зібраних з метою: (1) оцінки якості курсової роботи, прогресу в навчанні та навчальних досягнень; (2) визначення, чи відповідає рівень підготовки студентів стандартам навчання або іншим академічним вимогам для курсів, підвищення кваліфікації та випуску; (3) допомога студентам для досягнення їхніх академічних цілей та успішності в навчанні; (4) створення архіву академічних напрацювань, досягнень тощо.

Список використаних джерел

1.  A. Suparno, 'Chat Bot as an Implementation of the Utilization of Artificial Intelligence Technology with Accompangers' Telegram', Vol. 12, NO. 2, P.9.

2.  What is e-Portfolio. IGI Global. Publisher of TIMELY KNOWLEDGE.  URL: https://www.igi-global.com/dictionary/pedagogical-responses-social-software-universities/8882 

Немає коментарів:

Дописати коментар