Перегляди сторінки за останній тиждень

Курс "Розвиток інтелектуального капіталу коледжу". Україна

середа, 2 вересня 2015 р.

Магістри УНЗ, 2 рік навчання.Лабораторна робота1.



ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 1. СУЧАСНИЙ СТАН АВТОМАТИЗОВАНИХ СИСТЕМ  УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ


1. Мета та основні завдання роботи
Мета роботи: познайомитися з процесом моделювання автоматизованих систем управління навчальним закладом і провести порівняльний аналіз гіпотетичної та реальної АСУ ВНЗ.
Порядок виконання роботи:
1. Вивчити етапи розробки інформаційної системи  АСУ ВНЗ.
2. Визначити основні компоненти опису даних в інформаційній системі.
3. Згідно умов контрольного завдання повести порівняльний аналіз  гіпотетичної та реальної АСУ ВНЗ.
4. Підготувати звіт за результатами проектування відповідно до умов контрольного завдання

2. Основні теоретичні відомості
  • Автоматизація схеми управління процесами у вищому навчальному закладі є виключно актуальним завданням, оскільки щоденне створення різноманітних документів, що мають в общем-то типову структуру, використання електронних таблиць для зберігання великого обсягу даних, паперові документообіг і звітність вимагають колосальних тимчасових і трудових витрат.
Гіпотетичний  інститут пропонує оригінальну технологію, яка дозволить успішно автоматизувати роботу всіх підрозділів вищого навчального закладу.
Автоматизована система управління вузом (АСУ ВНЗ розроблена для автоматизації, обліку, контролю, аналізу та планування у вищому навчальному закладі і має  наступні функції:
• комплексне, оперативне та ефективне автоматизоване управління навчально-методичним процесом, студентським контингентом від прийомної комісії до випуску студента;
• можливість накопичення інформації для аналізу та подальшого прийняття ефективних управлінських рішень, що підвищує оперативність і якість наданих послуг;
• забезпечення «прозорості» управління навчальним процесом;
• можливість контролювати навчальний процес філій / представництв так як система через віддалений доступ створює передумови формування концепції єдиного освітнього простору вузу.
Одним з головних переваг системи є швидке її впровадження та адаптація до інтерфейсу. Це стало можливим з наступних причин:
• Інтерфейс системи інтуїтивно зрозумілий і повністю відповідає програмним продуктам платформи реалізаці.
• Система не перевантажена зайвими функціями, в ній реалізовані найоптимальніші та необхідні дії персоналу вищого навчального закладу за планування, обліку, контролю та аналізу навчального процесу.
• Налаштування системи гнучка і дозволяє розподіл функцій системи налаштувати під існуючу у вищому навчальному закладі структуру управління шляхом організації автоматизованих робочих місць з відповідними функціями. Приміром, якщо в навчальному закладі прийнято формувати накази про рух контингенту не в кадрах, а в навчальному відділі, це вирішується в процесі настройки шляхом розстановки відповідних «прапорців» - допусків.
• Вся додаткова і нормативна інформація в системі організована у вигляді довідників, які можуть поповнюватися і змінюватися.
Автоматизована система управління вузом має наступні підсистеми пропонованої конфігурації:
Приймальна комісія
    • АРМ голови приймальної комісії;
    • АРМ секретаря приймальної комісії;
  • Деканат (кафедра)
  • Навчальний відділ
  • Особистий  кабінет викладача
  • Кадровий облік
    • АРМ студенти;
    • АРМ викладачі;
  • Інтеграція і інформаційні сервіси
Функціональні можливості
Дані і операції можуть вдосконалювати  в програмі  АСУ ВНЗ представники структурних підрозділів із своїх автоматизованих робочих місць.
1.Приймальна комісія
Прийом документів у абітурієнтів за допомогою АСУ ВНЗ стане повністю автоматизованим:
• Формування особової справи абітурієнта. Дані вводяться вручну співробітником приймальної комісії.
• Контроль здачі необхідних документів (довільний набір).
• Видача абітурієнту необхідного набору документів:
o Розписка.
o Контракт.
o Екзаменаційний лист.
• Облік даних абітурієнтів.
Проведення вступних випробувань
• Підготовка необхідних документів:
o Екзаменаційні листи.
o Екзаменаційна відомість.
• Фіксація результатів вступних випробувань:
o Дані незалежного оцінювання знань.
o Екзаменаційні оцінки.
o Результати співбесід.
• Друк результатів випробувань.
• Видача довідки про результати проходження вступних випробувань.
Зарахування абітурієнтів в учбовий заклад
• Формування наказів про зарахування абітурієнтів у сформовані групи:
o За допомогою рейтингу.
o Вручну.




2. Деканат/кафедра

Підсистема Деканат дозволяє вести оперативний облік руху контингенту:
• Формування наказів про рух контингенту як індивідуально, так і списком
• Аналіз контингенту та формування звітності (списки, статистика)
• Надання студентам і організаціям необхідних довідок
У пропонованій АСУ ВНЗ дуже зручно відстежувати і фіксувати успішність студентів:
• Облік і аналіз державних підсумкових випробувань, результатів заліково-екзаменаціонних сесій, різних видів атестацій у тому числі практик (зведена відомість успішності).
• Доступ студентів через інформаційно-довідкову систему.
Система дозволяє автоматизувати процес випуску студентів, здійснюючи наступні дії
• Затвердження тем дипломів.
• Формування Державної Атестаційної Комісії (ДАК).
• Автоматизована генерація екзаменаційних білетів для міждисциплінарного підсумкового державного іспиту.
• Автоматизоване формування і облік протоколів роботи ДАК; протоколи оформляються під час засідання комісії.
• Підготовка та перевірка даних для дипломів та академічних довідок.
• Друк диплома, додатка до диплома та академічної довідки.
За допомогою АСУ ВНЗ можна полегшити методистам планування навчального процесу та розподіл навантаження по кафедрі і факультету:
• Автоматизована генерація екзаменаційних білетів для поточного, проміжного та підсумкового контролю; виведення квитків на друк.
• Автоматизоване формування і облік планів і протоколів роботи кафедри, факультету; протоколи оформляються під час засідань кафедри, факультету.
• Розподіл в інтерактивному режимі навчального навантаження між викладачами кафедри.
• Формування навчальних доручень викладачам і забезпечує кафедрам.
• Організація перездачі заборгованостей студентів та документаційне оформлення цього процесу (графік перездачі, перелік заборгованостей у студента по семестру і року, формування напрямків на перездачу).
3. Навчальна частина (проректор з навчальної роботи)
Планування
• Підготовка, зберігання і друк робочих навчальних планів за напрямами і спеціальностями.
• Планування навчального навантаження навчального закладу і по підрозділах.
• Контроль навчальної роботи навчального закладу, кафедр, факультетів (успішність, заборгованості, відвідуваність занять і т.д.).

4. Ообистий  кабінет викладача
В особистому кабінеті викладач:
Формує індивідуальний план своєї роботи на поточний навчальний рік.
Розробляє, коректує робочі навчальні програми з дисциплін, закріплених на поточний навчальний рік.
Розподіляє між студентами, за їхніми заявами, тематику курсових і дипломних робіт; документальне оформлення процедури розподілу.
• Виконує автоматизовану генерацію екзаменаційних білетів для поточного, проміжного та підсумкового контролю; виведення квитків на друк
5. Кадровий облік
  • Ця підсистема служить для організації кадрового обліку студентів і викладачів, навчально-допоміжного складу, обліку їх атестацій та підвищення кваліфікацій.
    Автоматизація кадрового обліку реалізована на рівні двох АРМ:
    • АРМ студенти, реалізуються наступні функції
    • Оформлення та ведення особової картки студента від надходження до випуску.
    • Військовий облік студентів, документальне оформлення цієї.
    • Надання студентам і організаціям необхідних довідок.
    • АРМ викладачі, реалізуються наступні функції кадрового обліку:
    Облік викладачів, навчально-допоміжного складу кафедр інституту та аналіз кадрового забезпечення в розрізі організацій, місця роботи (штат, сумісництво), підрозділів, посад, вчених звань і ступенів
    • Формування наказів на прийом, переміщення та звільнення
    • Інтеграція з програмними продуктами «1С: Зарплата і управління персоналом», «1С: Зарплата і кадри бюджетної установи» і «1С: Зарплата і кадри освітньої установи 8»
    • Облік підвищення кваліфікації
    • Облік і планування атестацій по областях роботи (адміністративна і педагогічна)
    • Військовий облік
6.Інтеграція та інформаційні сервіси
Ця підсистема містить вбудовані в конфігурацію можливості по взаємодії з іншими програмними продуктами. Інтеграція з сучасними програмами дозволяє зробити розумну інформаційну загальнодоступність системи АСУ ВНЗ, а також представити більшість інформації в інтерактивному вигляді:
• Робота викладача в особистому кабінеті може здійснюватися через сайт навчального закладу.
• Імпорт результатів успішності (тестування) отриманих через системи електронного (дистанційного) навчання в зведені відомості та особисту карту студента.
Інтеграція з «зарплатними» рішеннями фірми «1С». Кадровий облік можна вести безпосередньо в програмі АСУ ВНЗ і імпортувати дані з цих програм.

Немає коментарів:

Дописати коментар