Перегляди сторінки за останній тиждень

Курс "Розвиток інтелектуального капіталу коледжу". Україна

пʼятниця, 2 вересня 2016 р.

Інформаційні технології в освіті. Магістри

Поняття інформаційних і комунікаційних технологій
Процеси інформатизації сучасного суспільства і тісно пов'язані з ними процеси інформатизації всіх форм освітньої діяльності характеризуються процесами вдосконалення і масового поширення сучасних інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ). Подібні технології активно застосовуються для передачі інформації і забезпечення взаємодії викладача та учня в сучасних системах відкритого та дистанційної освіти. Сучасний викладач повинен не тільки володіти знаннями в сфері ІКТ, але і бути фахівцем щодо їх застосування у своїй професійній діяльності.
" має грецьке коріння і в перекладі означає науку, сукупність методів і прийомів обробки або переробки сировини, матеріалів, напівфабрикатів, виробів і перетворення їх в предмети споживання. Сучасне розуміння слова "технологія» включає і застосування наукових і інженерних знань для вирішення практичних завдань. В такому випадку інформаційними і телекомунікаційними технологіями можна вважати такі технології, які спрямовані на обробку і перетворення інформації.
Інформаційні та комунікаційні технології (ІКТ) - це узагальнююче поняття, яке описує різні пристрої, механізми, способи, алгоритми обробки інформації. Найважливішим сучасним пристроями ІКТ є комп'ютер, обладнаний відповідним програмним забезпеченням і засоби телекомунікацій разом з розміщеною на них інформацією.
Завдання для самостійної роботи. До засобів інформаційних і комунікаційнихтехнологій відносять:1)навчаючі; 2)тренажери; 3)інформаційно-пошукові і довідкові; 4)демонстраційні; 5)імітаційні; 6)лабораторні; 7)моделюючі; 8)розрахункові; 9)навчально-ігрові. 
Дистанційні технології навчання
Дистанційне навчання у вигляді заочного навчання зародилося на початку 20-го століття. Сьогодні заочно можна отримати вищу освіту, вивчити іноземну мову, підготуватися до вступу до вузу і т.д. Однак у зв'язку з погано налагодженою взаємодією між викладачами та студентами і відсутністю контролю над навчальною діяльністю студентів-заочників в періоди між екзаменаційними сесіями якість подібного навчання виявляється гірше того, що можна отримати при очному навчанні.
 Дистанційна технологія навчання (освітнього процесу) на сучасно етапі - це сукупність методів і засобів навчання та адміністрування навчальних процедур, що забезпечують проведення навчального процесу на відстані на основі використання сучасних інформаційних і телекомунікаційних технологій.
При здійсненні дистанційного навчання інформаційні технології повинні забезпечувати:
• доставку студентам основного обсягу досліджуваного матеріалу;
• інтерактивну взаємодію студентів і викладачів у процесі навчання;
• надання студентам можливості самостійної роботи по засвоєнню матеріалу, що вивчається;
• оцінку знань і навичок, отриманих ними в процесі навчання.
Для досягнення цієї мети застосовуються наступні інформаційні технології:
·        надання підручників і іншого друкованого матеріалу;
• пересилання вивчаються, по комп'ютерних телекомунікаціях;
• дискусії та семінари, що проводяться через комп'ютерні телекомунікації;
• відеоплівки;
• трансляція навчальних програм з питань національної та регіональних телевізійних і радіостанцій;
•кабельне телебачення;
•голосова пошта;
• двосторонні відеотелеконференціі;
• одностороння відеотрансляція із зворотним зв'язком по телефону;
• електронні (комп'ютерні) освітні ресурси.
Необхідна частина системи дистанційного навчання - самонавчання. У процесі самонавчання студент може вивчати матеріал, користуючись друкованими виданнями, відеострічками, електронними підручниками і CD-ROM- підручниками і довідниками. До того ж студент повинен мати доступ до електронних бібліотек і баз даних, що містять велику кількість різної інформації. 
поняття мультимедіа
Поняття мультимедіа, взагалі, і засобів мультимедіа, зокрема, з однієї сторони тісно пов'язане з комп'ютерною обробкою і представленням разнотипной інформації і, з іншої сторони, лежить в основі функціонування засобів ІКТ, які суттєво впливають на ефективність освітнього процесу ..
Важливо розуміти, що, як і багато інших слова мови, слово "мультимедіа" має відразу кілька різних значень.
Мультимедіа - це:
• технологія, що описує порядок розробки, функціонування та застосування засобів обробки інформації різних типів;
• інформаційний ресурс, створений на основі технологій обробки та подання інформації різних типів;
• комп'ютерне програмне забезпечення, функціонування якого пов'язано з обробкою і представленням інформації різних типів;
• комп'ютерне апаратне забезпечення, за допомогою якого стає можливою робота з інформацією різних типів;
• особливий узагальнюючий вид інформації, яка об'єднує в собі як традиційну статичну візуальну (текст, графіку), так і динамічну інформацію різних типів (мова, музику, відео фрагменти, анімацію тощо).
Таким чином, у широкому сенсі термін "мультимедіа" означає спектр інформаційних технологій, які використовують різні програмні та технічні засоби з метою найбільш ефективного впливу на користувача (який став одночасно і читачем, і слухачем, і глядачем).
Розробка завершених мультимедіа навчально-методичних посібників - складна професійна завдання, що вимагає знання предмета, навичок навчального проектування і близького знайомства зі спеціальним програмним забезпеченням. Мультимедіа навчальні посібники можуть бути представлені на CD-ROM - для використання на автономному персональному комп'ютері або бути доступні через Web.
Етапи розробки мультимедійних освітніх ресурсів:
1. Педагогічне проектування
• розробка структури ресурсу;
• відбір і структурування навчального матеріалу;
• відбір ілюстративного і демонстраційного матеріалу;
• розробка системи лабораторних і самостійних робіт;
• розробка контрольних тестів.
3. Об'єднання підготовленої інформації в єдиний проект, створення системи меню, засобів навігації тощо
4. Тестування і експертна оцінка
Засоби, що використовуються при створенні мультимедійних продуктів:
·          системи обробки статичної графічної інформації;
• системи створення анімованої графіки;
• системи запису і редагування звуку;
• системи відеомонтажу;
• системи інтеграції текстової та аудіовізуальної інформації в єдиний проект.

Завдання для самостійної роботи:Завдання для самостійної роботи:
Області застосування мов програмування і  Web-додатків:
HTML
>PHP
Ajax
>JavaScript
>VBScript
>Perl
>MacromediaDreamweaver
>MacromediaFireworks
>MacromediaFreeHand
>MacromediaFLASH
>MacromediaHomeSite
Охарактеризувати мови прогрування і Web-додатки
5. Створюй ментальні карти для кар'єри
Ментальні карти - це ідеальний формат, щоб візуалізувати ваші цілі в житті і створити план для їх досягнення. Ментальні карти уможливлюютьзнаходження зв'язку між здавалося б розрізненими ідеями і побачити загальну картину. У категорії Кар'єра доречно розробити бібліотеку ментальних карт , яка охоплює теми від персоналького зростання і щастя до здоров'я, вирішення конфліктів та планування відпустки. Чому б вам не спробувати це самому і створити карту з життєвими цілями або запланувати вашу наступну подорож з друзями? Ви можете навіть запросити їх в ментальну карту і зайнятися колективним мозковим штурмом.
Використання інтелект-карт кар'єри:
1.     Бізнес:
_ презентації (вокреслення головного; продумати і ефективно передати спільну думку і мету);
_ нарада;
_ посадові інструкції;
_ відповіді на телефонні дзвінки;
_ навчання нових співробітників.
2.     Аналітика:
_ прийняття рішень (глибокий аналіз, зважені і обгрунтовані висновки);
_ мозговий штурм (раціонально ввійти у виконання колективної діяльності, ренерувати нові ідеї);
_ аналіз життя;
_ побудова і аназіз матриці Ейзенхауера.
3.     Планування:
_ проектів (розробка власних проектів і стратегії поведінки) ;
_ часу на зустрічі, трудову діяльність, сімейні справи, хоббі тощо (уміння якісно планувати власний час);
_ бюджету;
_ списків «що купити», «що придбати» … .
4.     Навчання (оптимізація конспектів, написання творчих завдань і ефективне засвоєння підручників):
_ конспектування;
_ аналіз/розуміння;
_ запам'ятовування (підготовка до екзаменів, заучування списків, таблиць тощо);
_ написання статтей.
5.     Презенетації:
_ план;
_ слайди-плакати;
_ роздаткові матеріали.

Використання інтелект-карт дозволяє побачити багато прихованих елементів, фапктів і нюансів. При цьому відкриваються нові творчі можливості, задіюється асоціативне мислення. Все це допомагає вирішувати нерозв'язні проблеми і знаходити витончений вихід з найзаплутаніших ситуацій, що дуже важливо для кар'єри.
Готові ментальні карти дозволяють зберігати і постійно повертатися до важливої інформації і цілей, структурувати і вдосконалювати власне "Я". При цьому інформація, викладена радіантні способом, легко сприймається і швидко запам'ятовується. Основна робота відбувається в процесі створення інтелект-карт. Згодом вистачає одного погляду, щоб згадати всі необхідні подробиці. Це стає у нагоді при виконанні глобальних завдань, і в повсякденних турботах, коли важко зосередитися на поставленій меті.
Особливий інтерес викликає і те, що у будь-якої людини ментальна карта абсолютно особлива через особливість відображення індивідуального мислення, відбиток роботи мозку даної особистості.
          Принципи функціонування і порядок розробки інтелект-карт, визначених автором-розробником Тоні Бьюзеном[1]:
1.           Починати слід з барвистою кольорової картинки в центрі.
2.           Всі слова повинні бути написані великими літерами.
3.           Конструктивно всі пропозиції повинні бути візуально пов'язані між собою.
4.           Не потрібно дуже часто використовувати ключові слова. Оптимально використовувати один ключ на одну сходинку.
5.           Картинки і знайомі символи тільки додадуть наочності карті.
6.           Краще використовувати кілька яскравих кольорів в проекті.
7.           Не потрібно намагатися обмежити власне мислення. Потрібно фіксувати абсолютно все, що приходить в голову по заданій темі.
Завдання для самостійної роботи:
1)завантажте FreeMind; (FreeMind-Windows-Installer-1.0.1-max)
2)побудуйте інтелект-карту:

3)перекладіть українською мовою і відобразіть на своєму блозі.
Виникли труднощі???
Клацайте по допомогу ДРУГУ


[1] Тоні Бьюзен.Правила створення ментальних карт [Електронний ресурс] / Бьюзен Тоні. Режим доступу: https:// youtu.be/2CrYek_CAMB/ - Дата звернення: 05.09.2016. – Назва з екрану.




Немає коментарів:

Дописати коментар